Cookie Consent by Free Privacy Policy website Vanliga frågor | Mälardalstrafik Hoppa till huvudmenymenu Hoppa till innehålleast Hoppa till fotensouth

Vanliga frågor

Denna sida finns inte på engelska just nu men vi jobbar på det.

Vanliga frågor

Denna sida finns inte på engelska just nu men vi jobbar på det.

Kundservice

Vi strävar alltid efter att bli bättre och svarar gärna på dina funderingar. Vi svarar inom tre arbetsdagar. Här kan du lämna en kundsynpunkt.

Bokningsnumret står på biljetten.

Avinstallera appen och logga in på nytt. Prova att validera igen. SL-spärren kan tillfälligt vara ur funktion. QR-koden i Movingobiljetten uppdateras var tionde sekund, är QR-koden äldre öppnar sig inte spärren. Är skärmen spräckt eller smutsig kan det också vara en anledning till att spärren inte öppnas. Om du fortfarande upplever problem vid SL spärren kan du istället gå via spärrvakten och därefter kontakta Mälartåg kundservice för att få hjälp med appen. Här kan du kontakta Mälartåg Kundservice.

Du hittar information om öppettider, utbud och service om nästan alla järnvägsstationer i Sverige på dinstation.se

Nej, du kan välja att betala din biljett med swish eller kontokort.

Från lördag den 15 juni rullar Mälartåg sommartrafik. Olika sträckor påverkas i olika omfattning, därför är det viktigt att hålla extra koll på tidtabellen. Här kan du läsa mer om sommartrafiken.

Du kan ringa Mälardalstrafik Kundservice via telefon på 0771-22 44 00

De fasta priserna bygger på villkor för samhällsfinansierad trafik. Du vet vad din resa kommer att kosta oavsett om du köper din resa samma dag du ska åka eller långt i förväg. Syftet är att göra det enklare att köpa och resa med regionaltågstrafiken. Det fasta biljettpriset är i grunden baserat på hur lång sträcka du reser, men är också harmoniserat med länstrafikbolagens biljettpriser.

Mälartåg har i dagsläget inget lojalitetsprogram.

Du är välkommen att kontakta Mälardalstrafik Kundservice via telefon, chatt och på sociala medier. Här kan du läsa mer om Mälardalstrafik kundservice och öppettider.

Via den här länken kan du se en bild på samtliga tågvagnar och var du hittar dem olika avdelningarna.

Mälartåg kundservice öppettider för telefon är vardagar 06:00-20:00, helger 07:00-19:00. Chatten är öppen vardagar 06:00-20:00, helger 07:00-19:00. Ombokning vid trafikstörning orsakad av Mälartåg är tillgänglig dygnet runt på telefonnummer 0771-22 44 40.

Du hittar våra tidtabeller i resesöket på startsidan.

Du behåller dina poäng, men det är på resor med SJ du kan utnyttja dem och de förfaller enligt ordinarie SJ Prio-villkor.

Avinstallera och installera om appen. Fungerar det fortfarande inte kontakta kundservice.

Appen heter "Mälartåg". Har du en iOS telefon laddar du ned den från App store. Har du en android telefon laddar du nu ned appen från Play butiken.

Under mitten av april planerar vi att släppa biljetter för bokning av sommarens resor.

Du kan inte tjäna in SJ Prio-poäng på resor med Mälartåg med avresedatum från den 12 december 2021, eftersom det inte längre är SJ som ansvarar för trafiken.

Kontakta vår kundservice 0771-224440 så kan vi skicka ut biljetten till dig.

Om du blivit debiterad fler gånger för ett köp hör av dig till Mälartåg kundservice så återköper vi den ena biljetten.

Våra nya villkor från den 12 december 2021 som rör rabatterade pris för barn, ungdomar och studenter liknar även dem som finns inom kollektivtrafiken och är de samma som när du köper Movingo periodbiljett.

Du kan chatta med vår chattbot Mälar-Märta dygnet runt, du hitter henne i den blå pratbubblan här nere till höger på sidan. Vill du istället chatta med en av våra kundservicemedarbetare hjälper Mälar-Märta dig även med det. Här hittar du kundservice öppettider.

Om du anser att du inte är skyldig att betala tilläggsavgiften måste du höra av dig till Mälardalstrafik Kundservice med en bestridan. Detta ska göras inom 10 dagar från det datum då tilläggsavgiften delades ut ombord. Du berättar om dina synpunkter på situationen vid kontrolltillfället och varför du tycker att du inte ska betala tilläggsavgiften. Din bestridan, tillsammans med tilläggsavgiftens kontrollnummer, ska skriftligen ske till e-post tillaggsavgiftmalartag@regionsormland.se

 

När du har lämnat en kundsynpunkt och bett om återkoppling återkommer vi till dig inom 3 arbetsdagar. Här kan du lämna en kundsynpunkt.

Avinstallera appen och logga in på nytt, då borde biljetten dyka upp igen. Om du fortfarande upplever problem med appen kan du kontakta Mälartåg kundservice.

Den nya appen är en uppdaterad och förbättrad app, där man både kan köpa Mälartåg enkelbiljett och Movingo periodbiljett. Den innehåller också nya funktioner och förbättrad information om din resa. Nu behöver man bara en app och allt för resan i Stockholm-Mälarregionen finns samlat på ett ställe.

Mer information hittar du här.

Den nya appen Mälardalstrafik kommer att släppas i början av april.

Ja, behåll och fortsätt använd din Mälartågsapp som vanligt. Appen kommer automatiskt att uppdateras under början av april – då byter den namn till Mälardalstrafik och får ett nytt utseende och innehåll. Om du har en Iphone kan du också hämta den uppdaterade appen manuellt i Appstore så fort den är tillgänglig där.

Mer information hittar du här.

Mälardalstrafik är inte ett nytt namn, det är bolaget som ansvarar för Mälartågs fem regionaltågslinjer och periodbiljetten Movingo. Mälartåg och Movingo finns kvar och du kan fortsätta resa som vanligt.