Adress och öppettider
Adress:
Mälartåg Hittegods
Klarabergsviadukten 72
111 64 Stockholm
I Cityterminalen mittemot Gate 3
Öppettider:
Måndag–fredag: 10:00–15:00
Lördag: 10:30–14:30
Söndag: Stängt
Telefon: 0771-40 46 86 (under öppettiderna ovan)
Glömt något på Mälartåg?
Om du tappat något under din resa vill vi självklart hjälpa dig att hitta det.
Via Mälartåg Hittegods kan du både anmäla ett förlorat föremål och söka efter det.
Formulär för att registrera och söka efter kvarglömda föremål
Så här gör du
- Registrera dina kvarglömda saker och dina kontaktuppgifter i formuläret som du når via länken nedan. Var så noggrann du kan när du anmäler en förlust då det underlättar matchningen.
- I samband med att du gör din registrering skapar du ett användarkonto hos MissingX som är systemleverantör.
- Dina registrerade föremål matchas mot föremål som kommit in.
- Om vi hittar ett föremål som stämmer in på din beskrivning kontaktar vi dig via e-post.
- Du kan sedan hämta ditt föremål hos Mälartåg Hittegods, eller få det skickat till dig mot en fraktavgift.
Notera att det kan ta upp till tre arbetsdagar innan ett föremål finns tillgängligt för utlämning.
Förvaring av upphittade föremål
- Föremål sparas i 90 dagar.
- Mindre föremål som vantar, mössor, halsdukar, paraplyer, vattenflaskor och enstaka skor sparas i två veckor.
- Föremål som inte hämtas ut skänks till välgörande ändamål.
Anmäl och sök efter kvarglömda föremål
Formulär för att registrera och söka efter kvarglömda föremål.
Om du hittar något kvarglömt
Ombord på tåget
Om du hittar något som någon annan glömt kvar på tåget kan du lämna föremålet till tågpersonalen ombord. De ser till att det kommer till vår hittegodsavdelning.
På stationen
Vid upphittande av föremål hänvisas du till respektive stationsägare. Jernhusen, som äger flera av stationerna runt om i Mälardalen, lämnar oftast in upphittade föremål till Polisen.
Läs mer på dinstation.se.
Viktiga undantag
Pass, körkort och andra nationella id-handlingar lämnas alltid direkt till Polisen.