Ersättning vid försening
Om ditt tåg blir försenat eller inställt kan du ha rätt till ersättning.
Vi använder oss av cookies
Vi använder cookies och andra spårningsteknologier för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå vart våra besökare kommer ifrån.
Hitta svar snabbt bland våra vanliga frågor, chatta med vår chatbot eller kontakta oss för personlig service.
Hitta svar snabbt bland våra vanliga frågor, chatta med vår chatbot eller kontakta oss för personlig service.
Om ditt tåg blir försenat eller inställt kan du ha rätt till ersättning.
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna kring din resa med oss.
Du kan ställa din fråga till vår chattbot Mälar-Märta dygnet runt via pratbubblan i hörnet. Har hon inte svaret hjälper en kundservicemedarbetare dig under våra öppettider.
Skicka gärna dina frågor och synpunkter till oss. Vi svarar så snart vi kan, och alltid inom tre arbetsdagar.
Vi finns tillgängliga på telefon och personlig chatt:
Vardagar: 06.00–20.00
Helger: 07.00–19.00
Telefonnummer: 0771-22 44 40
När du ringer får du följande val:
1️⃣ Försenad eller inställd resa*
2️⃣ Övriga frågor
*Vid knappval 1 kan du boka om din resa vid försening med Mälartåg för Resplus-biljetter. Tjänsten är tillgänglig dygnet runt.
Resplus är en biljett för kombinerade resor med flera trafikföretag.
Om du har en funktionsnedsättning och behöver hjälp till och från tåget eller vid byten, kan vi hjälpa dig att beställa ledsagning.
Boka ledsagningOm du har skadats eller fått något förstört under din resa kan du göra en skadeanmälan.
Till skadeärendenTappat eller glömt något ombord? Läs mer om hur vi kan hjälpa dig att hitta ditt föremål.
Till hittegodsHär hittar du hållplatserna för ersättningsbussar på Mälartågs stationer.
Till hållplatser för ersättningsbussar