Cookie Consent by Free Privacy Policy website Kundservice | Mälardalstrafik Hoppa till huvudmenymenu Hoppa till innehålleast Hoppa till fotensouth

Kundservice

Hitta svar snabbt bland våra vanliga frågor, chatta med vår chatbot eller kontakta oss för personlig service.

Kundservice

Hitta svar snabbt bland våra vanliga frågor, chatta med vår chatbot eller kontakta oss för personlig service.

Ersättning vid försening

Om ditt tåg blir försenat eller inställt kan du ha rätt till ersättning. 

Läs mer eller ansök

Chatta

Du kan ställa din fråga till vår chattbot Mälar-Märta dygnet runt via pratbubblan i hörnet. Har hon inte svaret hjälper en kundservicemedarbetare dig under våra öppettider.

Mejla

Skicka gärna dina frågor och synpunkter till oss. Vi svarar så snart vi kan, och alltid inom tre arbetsdagar.

Skicka e-post

 

Öppettider

Vi finns tillgängliga på telefon och personlig chatt:
Vardagar: 06.00–20.00
Helger: 07.00–19.00

Telefonnummer: 0771-22 44 40

När du ringer får du följande val:
1️⃣ Försenad eller inställd resa*
2️⃣ Övriga frågor

*Vid knappval 1 kan du boka om din resa vid försening med Mälartåg för Resplus-biljetter. Tjänsten är tillgänglig dygnet runt.

Resplus är en biljett för kombinerade resor med flera trafikföretag.

Vi kan också hjälpa med

Ledsagning

Om du har en funktionsnedsättning och behöver hjälp till och från tåget eller vid byten, kan vi hjälpa dig att beställa ledsagning.

Boka ledsagning

Skadeärenden

Om du har skadats eller fått något förstört under din resa kan du göra en skadeanmälan.

Till skadeärenden

Hittegods

Tappat eller glömt något ombord? Läs mer om hur vi kan hjälpa dig att hitta ditt föremål.

Till hittegods

Hållplatser för ersättningsbussar

Här hittar du hållplatserna för ersättningsbussar på Mälartågs stationer.

Till hållplatser för ersättningsbussar