Ersättning vid försening
Om ditt tåg blir försenat eller inställt kan du ha rätt till ersättning.
Hitta svar snabbt bland våra vanliga frågor, chatta med vår chatbot eller kontakta oss för personlig service.
Hitta svar snabbt bland våra vanliga frågor, chatta med vår chatbot eller kontakta oss för personlig service.
Om ditt tåg blir försenat eller inställt kan du ha rätt till ersättning.
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna kring din resa med oss.
Ställ din fråga till vår chattbot Mälar-Märta dygnet runt.
Om hon inte kan hjälpa dig kopplas du vidare till vår kundservice under våra öppettider:
Mån-fre 06-20, lör-sön 07-19
Skicka gärna dina frågor och synpunkter till oss. Vi svarar så snart vi kan, och alltid inom tre arbetsdagar.
Skicka e-post till malardalstrafikkundservice@regionsormland.se
Telefon: 0771-22 44 40
När du ringer får du följande val:
1️⃣ Försenad eller inställd resa
2️⃣ Övriga frågor
Knappval 1 är öppet alla dagar, dygnet runt
Knappval 2 är öppet mån-fre 06.00-20.00, lör-sön 07.00-19.00
Om du har en funktionsnedsättning och behöver hjälp till och från tåget eller vid byten, kan vi hjälpa dig att beställa ledsagning.
Boka ledsagningOm du har skadats eller fått något förstört under din resa kan du göra en skadeanmälan.
Till skadeärendenTappat eller glömt något ombord? Läs mer om hur vi kan hjälpa dig att hitta ditt föremål.
Till hittegodsHär hittar du hållplatserna för ersättningsbussar på Mälartågs stationer.
Till hållplatser för ersättningsbussar