Försöker du köpa en ny biljett i Movingo-appen får du ett felmeddelande likt det på bilden, vilket alltså beror på att det inte längre är möjligt att köpa Movingo-biljett där. Du behöver använda appen Mälardalstrafik för köp av ny Movingobiljett från och med nu.
Min sida/Mitt konto finns kvar till oktober
Vill du se din köphistorik eller ladda ner kvitton? Logga då in på Min sida på movingobiljett.se. Fram till oktober har du tillgång till dina tidigare köp under länken Min köphistorik.
Kom ihåg: Spara ner dina kvitton på annat ställe om du behöver dem efter oktober.
Personuppgifter tas bort automatiskt
När Movingo-appen stängs och movingobiljett.se tas bort, försvinner även Min sida/Mitt konto. I samband med det raderas alla personuppgifter kopplade till ditt konto automatiskt.
Du behöver alltså inte göra något själv för att dina uppgifter ska tas bort.
Det här hittar du i Mälardalstrafik-appen
I appen Mälardalstrafik kan du köpa och resa med din Movingobiljett som vanligt, men med smartare funktioner:
- Tydlig information om vilka avgångar som ingår i din Movingobiljett
- Säkrare utlåning av Movingobiljett.
- Trafikavvikelser i realtid per avgång
- Möjlighet att köpa enkelbiljetter i samma app
I sommar lanseras fler funktioner som gör det ännu enklare att resa med oss.
Har du frågor eller behöver hjälp?
Välkommen att kontakta vår kundservice – kontaktuppgifter finns i både appen Movingo och på vår webbplats.